aldrig vill det ta slut..

jag försökte skriva ett inlägg igår.. men inlägget vill inte publiceras.. så jag skriver ett nu. jag vet, bloggen har legat på noll den senaste veckan. men jag har inte orkat sitta vid datan. jag har legat i min eller mammas säng och kollat tv den senaste veckan.. körtelfebern har tagit livet av mig! jag är så trött på den nu. jag vill bara att den ska försvinna!

även om jag bara har legat i sängen så har det hänt en hel del också, jag och älskling har haft 8 månader tsm! pappa, jag&syster + min älskling och syster bästavän gick på bio, "snabba cash" ist för att åka till uppsala och bada. filmen var bra lite konstig! filmkväll hemma hos hilla, med bra filmer, våra pojkvänner, godis & chips! supermys. ett besök på sjukhuset.. mellan lördag kväll och söndag kväll hade jag bara fått i mig 4 dl vatten, så jag var ganska uttorkad. då blev det åka till akuten.. blodprov, halsprov och till slut blev det dropp och totalt 4 timmar på akuten.. jag har knarkat ibumetin.. men det var det ända som hjälpte mot smärtan. jag måste dricka minst en liter vatten om dan och med en hals som gick vill.. så behöver man knarka verktabletter..

men det lyckliga är att jag börjar känna mig bättre i halsen. igår fick jag i mig pasta och idag har jag ätit fil och flingor! utan problem.. jag är lycklig för att det börjar gå över. nu hoppas jag bara det gå åt rätt håll hela tiden! för det börjar bli tröttsamt att ligga hemma hela dagarna.. jag lovar jag kan varje program på teven nu, jag vill tillbaka till verkligenheten! 

även om jag börjar känna mig bättre i halsen är jag inte helt tillbaka. jag orkar nästan ingenting. svettas så fort jag gör något. och känner mig hela tiden trött! men bara det halsonda går över så är jag på väg åt rätt håll. mamma säger att jag bara inte får överanstränga mig! får se om det går bra! känner jag mig själv rätt, kommer jag köra på i ett för högt tempo.. men jag får ta det lugnt!

vi hörs!

puss / cajsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0