jag har bestämt mig

igår i bilen på vägen hem från mammas bror kom jag och tänka på en sak.. och jag har tänkt på den länge.. men varför skäner inte min släkt på pappas sida pengar till barncancerfonden ist för att köpa en massa dyra julklappar?

för ungefär 4 månader sen förlorade vi en nära släkting som stod oss alla väldigt nära, en bror/kusin/son! jag menar att ist för att köpa en massa dyra julklappar så kan vi ju köpa några få och billiga och skäna resten till barncancerfonden! för tänk hur mkt vi kan hjälpa? 
det skulle betyda så otroligt mkt för oss alla andra. tänk hur mkt det kan hjälpa om vi skulle skäna lite pengar dit!!

men vi är väl egoister som bara tänker på oss själva.. men vi är bara människor! fast vi borde ha lite mer medkänsla för hur andra har det. jag menar om inte bara skulle tänka på oss själva skulle nog min släkt ha kommit på det innan jul!!

fast jag tänker göra något åt det som inte min släkt vill göra! och jag tänker beställa ett halsband från barncancerfondens hemsida. och jag skäner 150 kr till barncancerfonden!! och jag känner mig helt nöjd att jag har bestämt mig.

det kommer en bild på halsbandet någon dag då jag har min data!

puss / cajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0